Hej,
Nu har valrörelsen dragit igång på allvar. Som du säkert vet får vi i höstvalen inte våra valsedlar utlagda i vallokalerna. Det måste vi fixa själva. Din hjälp med detta är mycket uppskattad!
Vi har satt upp ett valsedelssystem för att administrera det praktiska.
Länk: Välkommen till Piratpartiets valsedelssystem!
Det finns tre sätt för dig att hjälpa till.
1. Kommunansvarig för valsedlar. Detta innebär att du får en leverans med partiets valsedlar till din adress, och sedan ska du distribuera dessa valsedlar till vallokalsansvariga (punkt 3). Det är mycket viktigt att vi har minst en adress i varje kommun att skicka valsedlar till! Det går även att ta på sig ansvaret för flera kommuner.
2. Valsedelsjour. Har du bil, anmäl dig till valsedelsjouren. Det ger dig ett särskilt ansvar på onsdag nästa vecka 27/8 när förtidsröstningen öppnar, och på valdagen 14 september. Ditt ansvar är att åka ut med valsedlar till vallokaler som ingen annan täcker. Vi behöver minst en valsedelsjour i varje kommun!
3. Boka dig på vallokaler. Skriv upp dig som ansvarig för att lägga ut valsedlar i vallokaler där du bor och arbetar. Detta är den lättaste uppgiften, men nog så viktig. Tveka inte, registrera dig på vallokaler i din närhet redan idag! Valsedlarna får du av kommunansvarige (punkt 1).
Jag kan inte nog betona hur värdefull just din hjälp är. Valsedelsdistributionen kräver att vi alla hjälps åt. Jag vill tacka på förhand för att du ställer upp för Piratpartiet just när behovet är som störst. Jag är tacksam, Piratpartiet är tacksamt och framtiden kommer att tacka dig!
Anna
—————————–
Anna Troberg
Partiledare
Jag finns dessutom på min privata blogg, Twitter, Google+, Facebook och YouTube.
Kommentarer
Jag tar gärna ansvar för att det finns valsedlar för förtidsröstning på Huvudbiblioteket på Odengatan i Stockholm. Men jag hittar inget sätt att boka sig för enstaka bibliotek.
Det ska finnas en distributör för den vallokalen. Vet du om det fortfarande saknas valsedlar där? Hör i så fall av dig till Johan Karlsson på 0737 68 92 68 eller johan.karlsson@piratpartiet.se.
EN fråga, hur många gånger skall man behöva anmäla sig som kommunansvarig för valsedlar?
Anmälde mig första gången den 13/8 när det kom ut första gången, sedan några dagar senare vi ett mail som jag fick samt den 18/8 via hemsidan. Sedan knappadde Annika Suikki in mig när hon frågade om jag vill bli ansvarig för det den 20/8 för det fanns ingen registrerad för Hylte Kommun. Idag loggade jag in för att kolla lite mail samt Valsedelsadministrationen på PirateWeb och jag fanns inte med där än.
Hur lång tid tar det? Kan ju vara rätt bra att få valsedlarna nu med tanke på att förtidsröstningen börjar den 27 och jag har fortfarande inte en enda valsedel att lägga ut.
Problemet har nog varit att det inte funnits någon ansvarig för Hallands valkrets. Du är dock registrerad som kommunansvarig för Hylte. Om du fortfarande inte fått några valsedlar, hör av dig till Johan Karlsson på 0737 68 92 68 eller johan.karlsson@piratpartiet.se.
HEEEEEEEEEEEEEEJ
är jag sent ute? BEHÖVER NI HJÄLP MED VALSEDLAR? SÄG VAD AND I WILL DO IT!!!!!!
LYSEKILS KOMMUN!!!(utropsteckeeeen)
Ja, det behövs hjälp i Lysekil! Hör av dig till mig antingen via telefon 0737 68 92 68 eller johan.karlsson@piratpartiet.se så kopplar jag ihop dig med den som är ansvarig i Lysekil.